• Diepgeworteld patroon in uitstellen en pleasen doorbreken

    Dienstbaar en begripvol zijn. Twee prachtige eigenschappen van haar. Toen ze haar traject startte was vooral het uitstel- en pleasegedrag onderwerp van gesprek. Haar werkgever gaf haar de mogelijkheid om zich hierop te laten coachen.   Ze vond het namelijk lastig ergens aan te beginnen en kon

    Lees meer

    Als het niet perfect kan..

    "Als het niet perfect kan, dan stoppen we ermee." In gesprek met de perfectionist van E. De perfectionist en de criticus zijn een sterk stel en als het even tegenzit beslissen zij samen dat E niet verder kan. Niet persé om E echt stop te zetten, maar omdat ze op dat moment ook niet weten hoe

    Lees meer

    Als pleasen diep in je systeem zit

    Pleasegedrag verminderen, zeker als het diep in je systeem zit, is niet zo simpel. Maar onbereikbaar? Dat is het niet!  In de training Van uitstellen naar DOEN! voor pleasers maken we een plan. Specifiek om je pleasegedrag te verminderen. (zie het evenement op Facebook: 15 maart in Den

    Lees meer

    Confrontaties uit de weg gaan..

    Je kan er maar druk mee zijn. Anderen helpen, je flexibel opstellen, moeilijk nee kunnen zeggen omdat je over het algemeen een optimistisch, maar niet heel realistisch beeld hebt van tijd. Zij kon dat. In de coaching besteed ik veel tijd een aandacht aan het hoe het nu is. Bewustworden van het

    Lees meer

    Werk in uitvoering!

    Als je altijd uit overzicht denkt: kijkt naar hoe het beter kan in de organisatie, ziet wat misloopt, half jaar van te voren al zei dat iets niet zou gaan werken of juist wél werkt en je krijgt steeds onbegrip.. en na dat half jaar blijkt weer eens dat je tóch gelijk had.. Maar je moet jezelf

    Lees meer

    1 of page 7