Hallo betrokken leidinggevende!
Werknemers die bij je aankloppen en om hulp vragen doen dat niet zomaar.
Vaak lopen ze al langere tijd tegen zaken aan. Het kan moed hebben gevergd om naar jou toe te stappen.
Dat jij hebt geluisterd en nu deze pagina leest betekent dat je betrokken bent bij je werknemer. En daar ben ik je dankbaar voor. Dat is niet vanzelfsprekend.
Fijn dat je de tijd neemt en bereid bent om te investeren in het welzijn van jouw werknemer(s).
Voor de gevoelige introverte pleaser
Ik bied (trauma)sensitieve coaching voor mensen die zowel introvert als pleaser zijn. Vaak zijn dit bijzondere en gevoelige werknemers die hard werken en hun uiterste best doen, maar te veel hooi op de vork nemen. Een grote uitdaging voor hen is: grenzen voelen binnenin zichzelf en grenzen stellen aan het werk. Wanneer ze te lang blijven worstelen, bestaat het risico op uitval door overspanning of burn-out.
De gevoelige introverte pleaser als werknemer is vaak heel loyaal, heeft een hoog verantwoordelijkheidsgevoel,
is gevoelig voor de onderlinge verhoudingen, ziet/hoort/voelt alles en geeft waardevolle informatie als hij/zij zich veilig voelt.
​​
Mijn aanpak
Ik kijk samen met mijn cliënten naar de persoonlijke geschiedenis, omdat dat onlosmakelijk verbonden is aan de persoon, maar ook informatie biedt over het ontstaan van de patronen in pleasen. Ook kijken we hoe in het verleden omgegaan is met grenzen, om bewust een nieuw plan van aanpak te kunnen maken dat passend is bij de cliënt.
Verder werken we aan het verstevigen van de verbinding met zichzelf, omdat gezonde grenzen zonder goede zelf-verbinding niet mogelijk is.
​
Specifieke leerdoelen
Elke pleaser is anders, zit anders in elkaar. Centraal in het traject staat het ontwikkelen van gezonde grenzen. De persoonlijke specifieke leerdoelen die hiermee samenhangen nemen we zeker mee in het traject.
Kernwaarden
- Transparantie
- Resultaat
Intrinsieke leerdoelen
In mijn praktijk is de coachee - coach verhouding leidend. Dwz: de leerdoelen dienen intrinsiek te zijn, ook als deze vanuit werkgever worden aangestuurd. Leerdoelen zijn de verantwoordelijkheid van werknemer (al dan niet mede afgestemd met werkgever) en voldoen aan een intrinsiek verlangen om de doelen te bereiken. (Coaching gebeurt altijd adhv vooraf opgestelde leerdoelen en eventueel daaruit voortvloeiende actiepunten. Deze worden elke paar sessies geëvalueerd.)
Gezamenlijke intake - optioneel
Een eerste intake met coachee is altijd gratis en vrijblijvend. Indien er daarna vanuit werkgever behoefte is aan een gezamenlijke intake op kantoor (tussen coachee, werkgever/manager en mij) hanteer ik het volgende: 50% van de totale reistijd geld als werktijd, het daadwerkelijke gesprek telt 100% als werktijd.
(Werktijd: tijd is overeenkomstig mijn uurtarief zoals vermeld op de offerte.)
Tussentijdse- en/of eindevaluatie (optioneel): mondeling
Er wordt door mij geen verslag gemaakt, maar coachee kan er zelf voor kiezen inzage in leerdoelen te geven of zelf een verslag te schrijven. Mondelinge toelichting door mij, in bijzijn en akkoord van coachee, behoort ook tot de mogelijkheden.
Reiskosten
Voor gesprekken die bij werkgever plaatsvinden worden reiskosten in rekening gebracht á 0,19 ct/km.
Opdrachtgevers
Bogamat
Coolblue
Danone
DCMR
DGMR
de Finanseurs
Heineken
Hortimax
HW Wonen
IKEA
Jonge Honden Adviesbureau
Kinderbalans
KernKompas
MasterCoaching Int.
Meursy Media & Events
Ministerie van Defensie
MinSZW
MinVWS
Montessorisch. Nieuw Vreugd & Rust
NS
Novilo
Novib
Parnassia Groep
ROC Leiden
RVO
Start Uitzendbureau
Scala College
Stichting Lezen & Schrijven
Verebus Engineering
Contact
Maaike de Boer
maaike @ coffeeandcoaching.nl
06 421 50 722
Adres
Westduinweg, Scheveningen
(Den Haag) Nederland
Gecertificeerd: Provocatief Coach, level 1 | NLP Master Practitioner | Voice Dialogue facilitator - trauma specialisatie
Lid NVNLP sinds 2010